Peringatan untuk aku yang selalu lupa


سُوۡرَةُ آل عِمرَان

رَبَّنَا لَا تُزِغۡ قُلُوبَنَا بَعۡدَ إِذۡ هَدَيۡتَنَا وَهَبۡ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحۡمَةً‌ۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡوَهَّابُ


[3:8] (Mereka berdo'a): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia)".

Monday, May 19, 2008

Tun Mahathir Keluar UMNO ...

Oleh kerana keadaan politik Malaysia kini menjadi semakin sukar untuk dianalisa... Dan kerana terkejut sebab Tun Mahathir keluar UMNO, maka saya sajikan sebuah lagu untuk peminat-peminat muzik instrumental untuk menenangkan otak yang berserabut....

You know what... I tried to do a cover on Far Behind the Sun by Yngwie and it is very difficult and I have not master all the great Yngwie skills, so I come out with my own simple version ...
The Sun is Not Far Behind...


19 comments:

Akop timur said...

Wah tak sangka bro letting pandai main gitar.. Pasal tak buat Album?

Leo said...

Great music... do you have any other youtube video?

Amir Manchester said...

Betulke Tun Mahathir keluar UMNO? Wah, begitu sensasi nampaknya politik Malaysia kini...

Man Kanan said...

Cayala bro... boleh jamming dengan Man Kidal nie...

Snowflake said...

Assallamualaikum
Clap, clap, clap.
Not necessary Tok Mahathir, but yes, you have certainly put aside the tense that I had to go thru today. This is real jamming.
Honestly, not familiar with the instrumental and guitar, but should there be a reality show for "all time guitarist" I surely vote for you.
Clap clap clap.
Wassallam

dave metal... said...

With these kind of political situation, what is more alarming is its impact on the economy that may trigger an economy instability...

Well with the high inflation rate and the current high rice prices, there will be a rough ride ahead..

But hey nice ... instrumental...

Snowflake said...

Assallamualaikum
P.S. Sempat saya menjenguk Inspirasi Aliff.
Wassallam

MODERATOR said...

perrghh...pueh ati beb!

layaaan...malmsteen hero. susah nak celen.

tapi aku tetap setia dgn satriani. mamlmsteen ok, tapi main ada kaku. hehehe.

paling artistik, sudah tentu steve vai.

Letting the time pass me by said...

Thanks snowflake for visiting Inspirasi Aliff page...

I am in the midst of publishing a book written by Aliff ...

He has been down with an abnormal blood vessel in the brain...
He has done several brain surgery but is not successful...

Hopefully I can get some publisher interested in his works...

Anonymous said...

Just take a second to ponder..

Will a great Machiavelli who is good in political moves and had ruled the nation for 22 years because of his loved party abandon the ship? (I must salute him for at this age of 83, he still has great political wisdom)

Aiyah, must I remind you...he cried when he recited "Melayu mudah lupa...'

So, let me help you to remember...

1. He loves UMNO
2. He ruled 22 years because of UMNO
3. He was the leader of BN

Need me to carry on?

4. He was and is a Leader

Now, will a respectful leader want to lose his government? His LEGACY is at stake!

Therefore, he MUST know who is jumping ship first, right?

Don't forget, he is a responsible captain.

He MUST NOT lose the ship at all cost but becos of his religion, he never play poker. But he is the trump card.

However, since the present ruling government MUST know who is jumping ship, a good hunter must use good bait to entice.

Let me help you to remember again. This is after he met a very important person from the cabinet.

I think i need not elaborate further.

The rest can be figured out.

To trap, you use trump card bait.

anaifaNIM said...

assalamualaikum..

tq kerana sudi pass by m blog.. baru jek join.. masih hijau lagi..

Snowflake said...

Assallamualaikum
I am definitely lost for words. I am touched with such a priceless gift towards Aliff. Please let me be informed the progress of his/your book. All the best to both of you.
Insyallah, I will pray that along the way, you will be able to find a publisher.
As for Aliff, be strong okay. Just be strong.
Wassallam

Princess Liyana said...

Salam kenal.huhu.
Kalau princess yang kuar,takdela plak orang bising.ahaks..

AnakMudaParlimenBatu said...

Nampak keahlian UMNO 01 telah kosong, terperanjat aku bila mendapat sms mengatakan TUN keluar dari UMNO, Tun mengikut jejak bekas-bekas 3 Presiden UMNO terdahulu jadi nampaknya TUN Razak lebih setia kepada perjuangan parti walaupun apa badai yang menempa, bagi aku sesiapa yang mengikut jejak Tun bolehlah dianggap sebagai tidak setia kepada parti tetapi lebih kepada individu. Tun akan masuk balik ke UMNO apabila Pak Lah letak jawatan, Siapa Tun sampai macam itu? walau bagaimana pun Pakatan Rakyat perlu mengambil teladan terhadap isu ini, itulah wajah UMNO yang sebenar, UMNO sekarang tengah huru-hara. Nasib baik aku dari Pakatan Rakyat. Bagaimana dengan anak TUN? nak ikut sekali ke?Sanusi dan siti hasmah dah ikut dah ....

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

samad righthanded said...

Cayalah Bro... tapi macam pakai kain pelikat aje...

Letting the time pass me by said...

LEO... if you are interested, you can visit my youtube channel

http://uk.youtube.com/user/segiperkasa

Thanks for your ineterest...

King said...

gua dah bertekad x nak tulis waima satu hal pun pasal politik..
termasuklah memberi komen mengenainya...
so...
GLORY GLORY MAN UTD!!!!!

nadia yuna said...

politik sgt memeningkan!
huhu =)

Shahir said...

Just relax...jangan pening kepala..
Cuma kita kena ready sbb kerajaan persekutuan yg baru akan dibentuk tidak lama lagi...tak pun pilihanraya umum yg baru akan diadakan tak lama lagi seperti kata D Shahrir Samad