Peringatan untuk aku yang selalu lupa


سُوۡرَةُ آل عِمرَان

رَبَّنَا لَا تُزِغۡ قُلُوبَنَا بَعۡدَ إِذۡ هَدَيۡتَنَا وَهَبۡ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحۡمَةً‌ۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡوَهَّابُ


[3:8] (Mereka berdo'a): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia)".

Sunday, June 22, 2008

Basikal oh basikal - Promoting a healthy lifestyle.........


This picture I found at Politickler website... well I hope this can be a new trend in Malaysia... Cycling to work is not a bad idea.... It is a healthy lifestyle.... Looks like the YBs are enjoying their ride the MP Padang Serai, MP Kulim Bandar Baru and Hee Loy Sian MP Petaling Jaya Selatan cycling from Bank Negara to Parliament House. Looks like YB Tian Chua is lagging a bit.... maybe he need to get use to cycling...

12 comments:

doremon said...

Teringat filem do re mi.....

MODERATOR said...

kasi tabik spring sama itu pejuang2 suara rakyat marhaen.

itu enche zul, mr gobala dan mp pj ( tidak ku kenal)... memang ada berani naik basikal kat jalan raya malasyia.

betul2 tengah tempah maut. nak carik nahas! heh...

salam ukhuwah bro!

mountdweller said...

saya juga tabik kat MP-MP tu, terus terang saya katakan saya takut nak berbasikal atau naik motor kat jalan raya malaysia sekarang walau semasa saya remaja saya pakai motor. sekarang saya naik motor untuk ke masjid di dalam kampung jer.

walau bagaimana pun MP-MP itu memberikan tauladan yang baik di samping menyindir MP-MP kerajaan yang tadi menyokong kenaikan harga minyak. syabas kepada pengundi-pengundi BN kerana membuat pilihan yang tepat mengundi MP yang pak turut dan tidak berhati perut. Saya juga mengucapkan tahniah kepada pengundi-pengundi PR yang membuat pilihan yang bijak dan tepat.

Princess Liyana said...

mari berbasikal!huhu

paneh said...

kalo setakat dari bank negara naik basikal baik tak payah. kalo betul2 berani naik dari kawasan parlimen masing2 la. gimik murah!

Letting the time pass me by said...

Doremon
Teringat saya masa sekolah rendah dan sekolah menengah pergi sekolah naik basikal dekat 3 km jugak..

moderator
Memang bahaya naik basikal... silap-silap kena sodok pulak dengan kereta

mountdweller
kalau mereka boleh terus berbasikal lagi bagus... tak kira la walau jaraknya dekat.. Tetapi bab pakai kot tu memang kena respek.. Naik basikal, pakai kot kat Malaysia yang panas nie..

Princess
Saya pun sebenarnya selalu naik basikal dalam sesetengah loji-loji petrokimia nie, sebab kat sana hanya kenderaan diesel aje boleh masuk...

Paneh
Kalau YB Zul nak kayuh dari Kulim Kedah, mau tercabut lutut di buatnya nak sampai Parlimen...

RinG said...

waah, MP sihat, rakyat suka!

said mirro said...

(1) napa meka tak pakai topi? nak sihat cara tak selamat!

(2) sapa ada hernia tolong jgn naik basikal takut nanti sampai hospital plak.

cik kiah said...

wow sihat2.best pun best
cm kiut je nek beskal

Little John said...

What I do not understand is why is there so much furore by the Malaysian government MPs about opposition MPs cycling to 'work'- citing it as childish. I think I can remember some time ago, their own MP (Sharir Samad)did cycle to parliament. Is that not "childish" too?

We at http://bentsocietyblog.blogspot.com/2008/06/news-flash-on-bloggers-malaysian-deputy.html
look with interest at all the happenings in your side of the world too.

Letting the time pass me by said...

ring
Budaya berbasikal memang sudah lama dilupakan diMalaysia... kanak-kanak pun sudah semakin kurang berbasikal kesekolah. Mungkinkah disebabkan kadar kemalangan yang meningkat..?

said mirro
Mungkin disebabkan diorang nie MP, maka diorang rasa tak de siapa nak langgar diorang... Tetapi saya juga rasa kalau Malaysia nak membudayakan basikal, satu laluan khas basikal harus disediakan untuk mengelakkan kemalangan..

cik kiah
Kiut-kiut jugak... tapi kalau tetiap hari pergi erja naik basikal dalam 10 kilometer, boleh tercabut jugak lutut dibuatnya..

little john
The MP culture in Malaysia is like that... anything that comes from the opposiotion MP's is not good and must be critisied...

Faisal Admar said...

Gambar tu gimik je :P